Kierunek
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kierunek
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
SPIS TREŚCI
INFORMACJE O KIERUNKU
POZIOM
- studia 2 stopnia (magisterskie)
TRYB
- stacjonarne i niestacjonarne
SPECJALNOŚĆ
- dziennikarstwo informacyjne i sztuka prezenterska
- dziennikarstwo on-line i marketing sieciowy
- cyberkultura – NOWOŚĆ
- zarządzanie mediami cyfrowymi – NOWOŚĆ
- dziennikarstwo śledcze – NOWOŚĆ
CZAS TRWANIA
- 2 lata (4 semestry)
OPIS KIERUNKU
Od lat ważnym kierunkiem prowadzonym w Akademii Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu jest kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna, jest to także jednej z najistotniejszych elementów budowania marki Uczelni w kraju i za granicą. Najlepszą wizytówką Uczelni są absolwenci tego kierunku pracujący w ogólnopolskich mediach – telewizji, radiu, dziennikach, tygodnikach opinii, mediach lokalnych, mediach katolickich, jako korespondenci w Parlamencie Europejskim, jako rzecznicy prasowi wielu instytucji rządowych i samorządowych oraz organizacji pozarządowych.
Studia dziennikarskie mają charakter interdyscyplinarny. Łączą ogólną wiedzę humanistyczną z naukami społecznymi. Rozwijają zdolność analizy i rozumienia mediów oraz ich oddziaływania na społeczeństwo i współczesną kulturę masową. Ponieważ kształcenie w Akademii Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu opiera się na wartościach chrześcijańskich, studia te dają również szansę przyszłym dziennikarzom na pełen rozwój osobowy. Oprócz wiedzy teoretycznej filarem kształcenia są umiejętności praktyczne, konieczne do sprawnego i rzetelnego wykonywania zawodu dziennikarza. Otwierają one drogę do najlepszych w Polsce praktyk dziennikarskich.
Studia dziennikarskie mają charakter interdyscyplinarny. Łączą ogólną wiedzę humanistyczną z naukami społecznymi. Rozwijają zdolność analizy i rozumienia mediów oraz ich oddziaływania na społeczeństwo i współczesną kulturę masową. Ponieważ kształcenie w Akademii Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu opiera się na wartościach chrześcijańskich, studia te dają również szansę przyszłym dziennikarzom na pełen rozwój osobowy. Oprócz wiedzy teoretycznej filarem kształcenia są umiejętności praktyczne, konieczne do sprawnego i rzetelnego wykonywania zawodu dziennikarza. Otwierają one drogę do najlepszych w Polsce praktyk dziennikarskich.
CO NAS WYRÓŻNIA?
Najważniejsze elementy budowania przewagi konkurencyjnej kierunku dziennikarstwo i komunikacja w AKSiM stanowią:
- wyjątkowe w skali kraju możliwości kształcenia praktycznego, w ramach którego Studenci mogą korzystać z najnowocześniejszego sprzętu, pracowni audiowizualnych i informatycznych, studia radiowego i telewizyjnego oraz odbywać praktyki we współpracujących z uczelnią instytucjach krajowych i zagranicznych, prowadzą w siedzibie uczelni profesjonalne internetowe radio SIM, telewizję internetową „Tilma”, uczestniczą w działalności Zespołu Prasowego, relacjonując wydarzenia w mediach społecznościowych i prowadząc transmisje internetowe i briefingi itp.
- interesujący program studiów – obejmujący szeroką gamę przedmiotów humanistycznych i społecznych, niezbędnych w zapewnieniu przyszłym dziennikarzom wiedzy ogólnej na podbudowie filozofii realistycznej oraz etyki chrześcijańskiej, przedmiotów kierunkowych przygotowujących do wykonywania odpowiedzialnego zawodu, praktycznych przedmiotów specjalnościowych, poszerzoną ofertę lektoratów z języków obcych, wykłady do wyboru;
- nowoczesne treści i metody dydaktyczne – z jednej strony aktywne wykorzystanie w nauczaniu metod i technik kształcenia na odległość, z drugiej – co podkreślają ogólnopolskie rankingi – dostępność dla studentów wysokokwalifikowanej kadry dydaktycznej i indywidualizacja nauczania poprzez pracę w małych grupach, cykliczne szkolenia dla kadry z kreatywnych metod nauczania, przygotowanie materiałów dydaktycznych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami);
- kadra dydaktyczna z bogatym doświadczeniem zawodowym – zawodowi dziennikarze, filmowcy, pracownicy redakcji informacyjnych, rzecznicy prasowi, specjaliści od marketingu itp.
- szeroka propozycja finansowanych lub dofinansowanych przez Akademię zajęć dodatkowych, na którą składają się m.in.: warsztaty z kultury żywego słowa prowadzone przez wybitnych aktorów, dziennikarzy, logopedę; koła naukowe, dodatkowe lektoraty z języków obcych (m.in. włoskiego i angielskiego);
- stale poszerzająca się oferta odbycia części studiów i praktyk zawodowych w ramach programu Erasmus+ w uczelniach partnerskich w wielu renomowanych ośrodkach naukowych w Europie i na całym świecie;
ADRESACI STUDIÓW
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
to inspirujące studia adresowane do osób, które wiążą swoją przyszłość zawodową z prężnie rozwijającym się dziś dziennikarstwem oraz rozumieją jak ważne jest, aby rozwijać swoje talenty pod okiem najlepszych specjalistów i z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu audiowizualnego. Oferta skierowana jest do kandydatów, którzy chcą pracować w mediach i dla mediów – nie tylko jako dziennikarze, lecz także w roli specjalistów z zakresu media relations, public relations, specjalistów do spraw komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, rzecznika prasowego, czy doradcy ds. kontaktów z mediami. Naszą ofertę kierujemy także do osób pragnących podjąć pracę w redakcjach (prasowych, internetowych, radiowych i telewizyjnych).
MISJA
“Uczelnia stwarza studentom możliwość pełnego integralnego osobowego rozwoju w wymiarze indywidualnym i społecznym. Dzięki umiejętnemu połączeniu moc wiary [FIDES] katolickiej (powszechnej) potęguje siłę rozumu [RATIO], nadaje sens poszukiwaniu i odkrywaniu prawdy (także Prawdy Absolutnej), dążeniu do dobra (także Dobra Najwyższego). Tak kształtowany proces edukacyjny i formacyjny angażuje uznanych w Polsce i świecie nauczycieli pretendujących do miana mistrzów. Student ma możliwość odnalezienia się i określenia swego miejsca w szerszych wspólnotach od podstawowej – rodziny, poprzez społeczność akademicką, społeczności terenowo – zawodowe, po społeczność narodową, państwową, kulturowo religijną i wielką rodzinę ludzkości. Służba wspólnocie okazuje się najlepszym sposobem osobowego rozwoju i doskonałości. Dlatego Uczelnia przywiązuje wielką uwagę do wprowadzania studentów w dziedzictwo tworzone przez pokolenia Polaków, w obszar kultury narodowej, środowisko kształtowania naszej tożsamości. Kształtowana w ten sposób świadomość dóbr otrzymanych we wspólnocie narodowej wzbudza postawy miłości do ojczyzny [PATRIA] – Polski. Misją Uczelni jest w tej perspektywie przygotowanie studenta do aktywnego i odpowiedzialnego bycia we współczesnym świecie, świecie pluralizmu, wielości cywilizacji, realnych kryzysów, które zawsze mogą stanowić szanse autentycznego rozwoju.”
ks. prof. dr hab. Paweł Bortkiewicz
“Dziennikarstwo jest tym zawodem, który nieustannie powinien być na służbie i powinien służyć tym co najważniejsze to jest prawdą. Współczesne dziennikarstwo jest nastawione na to by dać ludziom raczej news idący po linii poprawności politycznej niż dać prawdę. Akademia Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu uczy natomiast służby dla dobra wspólnego, którą jest poszukiwanie prawdy. AKSiM bardzo na serio przygotowuje do zawodu i wiem, że absolwenci uczelni są chętnie przyjmowani do pracy, gdyż są sumienni i kompetentni.”
prof. dr hab. Krystyna Czuba, wykładowca AKSiM
PROGRAM STUDIÓW
Koncepcja kształcenia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna – opiera się na dwóch filarach – tradycji i nowoczesności. Takie też jest współczesne dziennikarstwo, które z jednej strony oparte jest o ideały wypracowane przez lata i głęboko osadzone w etyce zawodowej, ale współcześnie musi być również nowoczesne i kreatywne.
Globalnie funkcjonują dwa modele kształcenia dziennikarzy: kształcenie uniwersyteckie – w którym główny nacisk położony jest na wiedzę o komunikowaniu masowym oraz funkcjonowaniu nowych mediów; z drugiej strony są to studia zawodowe (praktyczne) – w trakcie których zdobywa się odpowiednie umiejętności do pracy w mediach (w tym z kamerą, mikrofonem itp.).
W Akademii Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu od lat w kształceniu na tym kierunku łączą się obie te ścieżki – zarówno teoretyczna, jak i praktyczna. Dziennikarstwo i komunikacja społeczna w AKSiM to jedyne studia w Polsce zapewniające wyjątkowe praktyki w ogólnopolskich i światowych środkach społecznego przekazu: w mediach drukowanych, na portalach internetowych, w studiach radiowych, telewizyjnych i filmowych. Organizacja praktyk wynika z przyjętej zasady kształcenia kooperacyjnego i obejmuje praktyki hospitacyjne, asystenckie oraz zadaniowe, co bardzo dobrze przygotowuje naszych przyszłych absolwentów do pracy zawodowej.
Globalnie funkcjonują dwa modele kształcenia dziennikarzy: kształcenie uniwersyteckie – w którym główny nacisk położony jest na wiedzę o komunikowaniu masowym oraz funkcjonowaniu nowych mediów; z drugiej strony są to studia zawodowe (praktyczne) – w trakcie których zdobywa się odpowiednie umiejętności do pracy w mediach (w tym z kamerą, mikrofonem itp.).
W Akademii Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu od lat w kształceniu na tym kierunku łączą się obie te ścieżki – zarówno teoretyczna, jak i praktyczna. Dziennikarstwo i komunikacja społeczna w AKSiM to jedyne studia w Polsce zapewniające wyjątkowe praktyki w ogólnopolskich i światowych środkach społecznego przekazu: w mediach drukowanych, na portalach internetowych, w studiach radiowych, telewizyjnych i filmowych. Organizacja praktyk wynika z przyjętej zasady kształcenia kooperacyjnego i obejmuje praktyki hospitacyjne, asystenckie oraz zadaniowe, co bardzo dobrze przygotowuje naszych przyszłych absolwentów do pracy zawodowej.
STUDIA KROK PO KROKU
1. ROK STUDIÓW
Program kształcenia na pierwszym roku umożliwia zdobycie najnowszej wiedzy o mediach. Studenci poznają zagadnienia z zakresu społecznego i kulturowego oddziaływania mediów, informacji dziennikarskiej, metod badań medioznawczych, prawa autorskiego. Obejmuje też zajęcia i praktyki budujące kompetencje zawodowe Studentów w ramach wybranych specjalności.
Program kształcenia na pierwszym roku umożliwia zdobycie najnowszej wiedzy o mediach. Studenci poznają zagadnienia z zakresu społecznego i kulturowego oddziaływania mediów, informacji dziennikarskiej, metod badań medioznawczych, prawa autorskiego. Obejmuje też zajęcia i praktyki budujące kompetencje zawodowe Studentów w ramach wybranych specjalności.
2. ROK STUDIÓW
Na drugim roku studenci zaznajamiają się z ekonomiką mediów, wykorzystaniem działań marketingowych w różnych typach mediów. Uczą się sztuki autoprezentacji i badania opinii publicznej. Uczestniczą w wykładach i zajęciach z wybranej specjalności. Mają możliwość wyjazdu na zagraniczną uczelnię partnerską w ramach programu Erasmus Plus oraz uczestniczenia w różnorodnych praktykach zawodowych. Bogata oferta zajęć dodatkowych pozwala studentom aktywnie rozwijać możliwości intelektualne i doskonalić kompetencje zawodowe.
Na drugim roku studenci zaznajamiają się z ekonomiką mediów, wykorzystaniem działań marketingowych w różnych typach mediów. Uczą się sztuki autoprezentacji i badania opinii publicznej. Uczestniczą w wykładach i zajęciach z wybranej specjalności. Mają możliwość wyjazdu na zagraniczną uczelnię partnerską w ramach programu Erasmus Plus oraz uczestniczenia w różnorodnych praktykach zawodowych. Bogata oferta zajęć dodatkowych pozwala studentom aktywnie rozwijać możliwości intelektualne i doskonalić kompetencje zawodowe.
KONTYNUACJA NAUKI
Absolwenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej mogą kontynuować naukę, podejmując studia doktoranckie z dziedziny nauk społecznych lub studia podyplomowe rozszerzające dotychczas zdobytą wiedzę. W Akademii Kultury Społecznej i Medialnej proponujemy m.in. studia podyplomowe z zakresu retoryki i wystąpień przed kamerą, relacji międzynarodowych i dyplomacji.
PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Praktyki zawodowe realizowane w trakcie studiów i podbudowa teoretyczna, przygotowują specjalistów dziennikarstwa prasowego, radiowego, telewizyjnego i internetowego. W trakcie studiów nasi przyszli Absolwenci uzyskują przygotowanie do sprawnego poruszania się w przestrzeni nowych mediów, w tym również mediów społecznościowych. Posiadają ugruntowaną wiedzę, pozwalającą zrozumieć i ocenić dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość społeczną, a także podstawowe procesy życia politycznego, gospodarczego i kulturalnego, zarówno w skali lokalnej, krajowej, jak i międzynarodowej. świadomego odbioru i rozumienia komunikatów multimedialnych, właściwej selekcji informacji, by móc rozumnie wykorzystywać media jako przekaźniki informacji. Potrafią projektować, realizować i krytycznie oceniać przekazy multimedialne, zgodnie z zasadami etyki. Mają świadomość, jak bardzo szczególnie aktualnie, jest potrzeba rzetelnej weryfikacji pozyskanych informacji oraz korzystania z zaufanych źródeł informacji dziennikarskiej. Potrafią pracować w zespole, są komunikatywni, a także w kreatywny sposób umieją radzić sobie ze złożonymi problemami, co dziś jest kluczową umiejętnością na rynku pracy.
Nasi Absolwenci są bardzo dobrze przygotowani do wejścia na dynamiczny rynek pracy. znajdują zatrudnienie w redakcjach prasowych, radiu, telewizji, portalach internetowych, social media, biurach rzeczników prasowych, domach medialnych, działach kreowania wizerunku wielorakich podmiotów, agencjach produkcji radiowo-telewizyjnej, agencjach reklamowych i public relations, jednostkach samorządu terytorialnego, instytucjach trzeciego sektora czy sztabach wyborczych. Ponadto studia dają szeroką wiedzę z zakresu filozofii, socjologii, ekonomii i politologii, dzięki czemu nasi Absolwenci są doceniani i chętnie zatrudniani także w instytucjach niezwiązanych bezpośrednio z mediami.
Nasi Absolwenci są bardzo dobrze przygotowani do wejścia na dynamiczny rynek pracy. znajdują zatrudnienie w redakcjach prasowych, radiu, telewizji, portalach internetowych, social media, biurach rzeczników prasowych, domach medialnych, działach kreowania wizerunku wielorakich podmiotów, agencjach produkcji radiowo-telewizyjnej, agencjach reklamowych i public relations, jednostkach samorządu terytorialnego, instytucjach trzeciego sektora czy sztabach wyborczych. Ponadto studia dają szeroką wiedzę z zakresu filozofii, socjologii, ekonomii i politologii, dzięki czemu nasi Absolwenci są doceniani i chętnie zatrudniani także w instytucjach niezwiązanych bezpośrednio z mediami.
SPECJALNOŚCI
Dziennikarstwo Informacyjne i Sztuka Prezenterska
Dzięki studiom na tej specjalności gruntownie przygotujesz się do pracy z mikrofonem i przed kamerą, a także w newsroomach, informacyjnych agencjach radiowych, telewizyjnych i internetowych. Będziesz mógł doskonalić umiejętności komunikacyjne, retoryczne, nauczysz się przygotowania wystąpień publicznych i budowania wizerunku medialnego.
Dzięki studiom na tej specjalności gruntownie przygotujesz się do pracy z mikrofonem i przed kamerą, a także w newsroomach, informacyjnych agencjach radiowych, telewizyjnych i internetowych. Będziesz mógł doskonalić umiejętności komunikacyjne, retoryczne, nauczysz się przygotowania wystąpień publicznych i budowania wizerunku medialnego.
Dziennikarstwo On-Line i Marketing Sieciowy
Ta specjalność (przygotowana we współpracy z Instytutem Informatyki AKSiM) doskonale wpisuje się w powstający nowy model dziennikarstwa, w którym rola dziennikarza wykracza poza klasyczne pole tworzenia treści przekazu i który w większym stopniu wykorzystuje Internet. Poznasz tu nie tylko nowe narzędzia przekazu informacji, ale też zasady funkcjonowania sieci internetowej, z naciskiem na właściwe zastosowanie elementów multimedialnych. Będziesz mógł znaleźć pracę jako specjalista do spraw reklamy internetowej oraz zarządzania portalami i sklepami internetowymi, dziennikarz on-line lub osoba odpowiedzialna za kreowanie marki w sieci.
Ta specjalność (przygotowana we współpracy z Instytutem Informatyki AKSiM) doskonale wpisuje się w powstający nowy model dziennikarstwa, w którym rola dziennikarza wykracza poza klasyczne pole tworzenia treści przekazu i który w większym stopniu wykorzystuje Internet. Poznasz tu nie tylko nowe narzędzia przekazu informacji, ale też zasady funkcjonowania sieci internetowej, z naciskiem na właściwe zastosowanie elementów multimedialnych. Będziesz mógł znaleźć pracę jako specjalista do spraw reklamy internetowej oraz zarządzania portalami i sklepami internetowymi, dziennikarz on-line lub osoba odpowiedzialna za kreowanie marki w sieci.
Cyberkultura – NOWOŚĆ
Studia łączą obszary kultury, mediów i technologii sięgając do momentu narodzin nowoczesnych technologii aż po cyberkulturę współczesną i diagnozę jej stanu. Tematyka studiów obejmuje m.in. rolę technologii w kulturze, nowe formy partycypacji w kulturze, analizę i interpretację zjawisk cyberkulturowych, zagadnienia subkultur cyfrowych wyrastających z techno-kulturowych przełomów związanych z ewolucją dokonującą się za sprawą rozwoju technologii informacyjnych i komputerowych (np. subkultura ery komputerów, subkultura hackerska), koncepcję społeczeństwa sieciowego, tworzących się wciąż nowych wspólnot i społeczności sieciowych, czy nowej, technologicznie zapośredniczonej, kształtującej się tożsamości medialnej i ich wpływ na kształt kultury. Wybrane specjalności na specjalności CYBERKULTURA: Wprowadzanie do cyberkultury Problemy kultury współczesnej – analiza i interpretacja Spory o kulturę – debaty Programowanie wizualne dla mediów cyfrowych Podstawy technologii dźwięku Procesy generatywne i komputerowa kreatywność Człowiek a światy wirtualne.
Studia łączą obszary kultury, mediów i technologii sięgając do momentu narodzin nowoczesnych technologii aż po cyberkulturę współczesną i diagnozę jej stanu. Tematyka studiów obejmuje m.in. rolę technologii w kulturze, nowe formy partycypacji w kulturze, analizę i interpretację zjawisk cyberkulturowych, zagadnienia subkultur cyfrowych wyrastających z techno-kulturowych przełomów związanych z ewolucją dokonującą się za sprawą rozwoju technologii informacyjnych i komputerowych (np. subkultura ery komputerów, subkultura hackerska), koncepcję społeczeństwa sieciowego, tworzących się wciąż nowych wspólnot i społeczności sieciowych, czy nowej, technologicznie zapośredniczonej, kształtującej się tożsamości medialnej i ich wpływ na kształt kultury. Wybrane specjalności na specjalności CYBERKULTURA: Wprowadzanie do cyberkultury Problemy kultury współczesnej – analiza i interpretacja Spory o kulturę – debaty Programowanie wizualne dla mediów cyfrowych Podstawy technologii dźwięku Procesy generatywne i komputerowa kreatywność Człowiek a światy wirtualne.
Zarządzanie mediami cyfrowymi – NOWOŚĆ
Specjalność zarządzanie mediami cyfrowymi zajmuje się kwestiami zarządzania związanymi z opracowywaniem, organizacją i marketingiem projektów mediów cyfrowych. Pod koniec tego unikalnego programu studiów zbudujesz połączenia z firmami i sieciami branżowymi, eko-systemem mediów (m.in. Internet, media społecznościowe, video, TV, radio, prasa) oraz stworzysz portfolio oparte na projektach, które znacznie ułatwią Ci wejście na rynek pracy.
Treści specjalnościowe realizowane podczas studiów to m.in.: Projektowanie cyfrowe, Zarządzanie projektem cyfrowym, Media społecznościowe i branding on-line, Kultura cyfrowa, PR, Projektowanie doświadczeń użytkownika, Projektowanie wizualne, Projektowanie stron internetowych, Dziennikarstwo internetowe i media on-line.
Absolwenci mogą kontynuować karierę w zakresie tworzenia stron internetowych, projektowania, zarządzania projektami z obszaru nowych mediów, edukacji i szkoleń online. Studia te są skierowane także do osób zainteresowanych badaniem rynku mediów oraz mediów cyfrowych.
Specjalność zarządzanie mediami cyfrowymi zajmuje się kwestiami zarządzania związanymi z opracowywaniem, organizacją i marketingiem projektów mediów cyfrowych. Pod koniec tego unikalnego programu studiów zbudujesz połączenia z firmami i sieciami branżowymi, eko-systemem mediów (m.in. Internet, media społecznościowe, video, TV, radio, prasa) oraz stworzysz portfolio oparte na projektach, które znacznie ułatwią Ci wejście na rynek pracy.
Treści specjalnościowe realizowane podczas studiów to m.in.: Projektowanie cyfrowe, Zarządzanie projektem cyfrowym, Media społecznościowe i branding on-line, Kultura cyfrowa, PR, Projektowanie doświadczeń użytkownika, Projektowanie wizualne, Projektowanie stron internetowych, Dziennikarstwo internetowe i media on-line.
Absolwenci mogą kontynuować karierę w zakresie tworzenia stron internetowych, projektowania, zarządzania projektami z obszaru nowych mediów, edukacji i szkoleń online. Studia te są skierowane także do osób zainteresowanych badaniem rynku mediów oraz mediów cyfrowych.
Dziennikarstwo śledcze – NOWOŚĆ
Specjalność dziennikarstwo śledcze łączy wiodących praktyków mediów, prawa, zarządzania w celu zapewnienia zaawansowanych metod w zakresie nowych śledczych umiejętności zbierania informacji i publikowania, mających zastosowanie w szeregu kontekstów zawodowych, w dziennikarstwie i poza nim. Jednocześnie ten innowacyjny program studiów wprowadza studentów w krytyczną funkcję strażnika mediów i ewoluującą rolę dziennikarstwa społecznego. Treści nauczania dotyczą nowych wyzwań, jednocześnie odzwierciedlając stałe, które stanowią podstawę etyki dziennikarstwa śledczego i opowiadania historii (storytelling). Treści specjalnościowe realizowane podczas studiów to m.in.: Dziennikarstwo śledcze – teoria i praktyka, Dziennikarstwo w liczbach – praca z danymi, Aspekty prawne dziennikarstwa śledczego, Korupcja – analiza zjawiska, Przeciwdziałanie patologiom organizacyjnym, Kultura cyfrowa, PR, Dziennikarstwo internetowe i media on-line, Dziennikarstwo śledcze i sprawozdawczość dochodzeniowa. Absolwenci mogą kontynuować karierę w dziennikarstwie zawodowym – zwłaszcza w dziennikarstwie bieżącym i długofalowych relacjach drukowanych i online – w mediach lub public relations (PR). Ten program jest również odpowiedni dla studentów pragnących rozpocząć lub rozwijać karierę w sektorach organizacji pozarządowych lub prawniczych, szczególnie w obszarach praw człowieka, wolności obywatelskich i zapobiegania korupcji.
Specjalność dziennikarstwo śledcze łączy wiodących praktyków mediów, prawa, zarządzania w celu zapewnienia zaawansowanych metod w zakresie nowych śledczych umiejętności zbierania informacji i publikowania, mających zastosowanie w szeregu kontekstów zawodowych, w dziennikarstwie i poza nim. Jednocześnie ten innowacyjny program studiów wprowadza studentów w krytyczną funkcję strażnika mediów i ewoluującą rolę dziennikarstwa społecznego. Treści nauczania dotyczą nowych wyzwań, jednocześnie odzwierciedlając stałe, które stanowią podstawę etyki dziennikarstwa śledczego i opowiadania historii (storytelling). Treści specjalnościowe realizowane podczas studiów to m.in.: Dziennikarstwo śledcze – teoria i praktyka, Dziennikarstwo w liczbach – praca z danymi, Aspekty prawne dziennikarstwa śledczego, Korupcja – analiza zjawiska, Przeciwdziałanie patologiom organizacyjnym, Kultura cyfrowa, PR, Dziennikarstwo internetowe i media on-line, Dziennikarstwo śledcze i sprawozdawczość dochodzeniowa. Absolwenci mogą kontynuować karierę w dziennikarstwie zawodowym – zwłaszcza w dziennikarstwie bieżącym i długofalowych relacjach drukowanych i online – w mediach lub public relations (PR). Ten program jest również odpowiedni dla studentów pragnących rozpocząć lub rozwijać karierę w sektorach organizacji pozarządowych lub prawniczych, szczególnie w obszarach praw człowieka, wolności obywatelskich i zapobiegania korupcji.
RAPORT SAMOOCENY
OPŁATA ZA STUDIA
STUDIA STACJONARNE
Wpłata jednorazowa za semestr 1800 zł
STUDIA NIESTACJONARNE
Wpłata jednorazowa za semestr 2500 zł
* Istnieje możliwość rozłożenia płatności w semestrze na trzy raty (nie dotyczy pierwszego semestru studiów).